fOllOw sini ツ anda memang awesOme✔

Sunday, September 02, 2012

Bila Kebencian Itu Meleluasa Didalam Jiwa



salam...
hari ni admin nak kongsi perasaan sikit lah..
perasaan ini admin pernah lalui sendiri..
perasaan sedih dan TERHINA bila ada orang yang terdekat sering menghina kekurangan kita..

korang pernah tahu tak rasa perasaan tu macam mana??
kalau korang pernah laluinya..
admin pon bersimpati kerana nasib kita sama..

Setahu admin..
selagi kita bernama atau bergelar MANUSIA..
Kita akan tetap mempunyai kesabaran..
tapi KESABARAN kita itu ada batasnya..

admin rasa..
setinggi mana pun ilmu seseorang itu.. tapi dia masih lagi manusia dia akan tetap mempunyai NAFSU AMARAH!

dan NAFSU AMARAH itu tidak selamanya dapat dibendung dalam diri dan jiwa..
lama kelamaan DIA akan meletus jua..

admin sedihlaah..
DIA yang suka menghina itu tidak sedar ke diri dia pon ada kekurangannya..
DIA pon taklah PERFECT..
MUNGKIN lagi HINA dari ADMIN!

cakap tak serupa bikin...
apa yang admin rasakan..
DIA tu mempunyai SIFAT BUSUK HATI!!! DAN IRI HATI dengan admin..

cara dia tu selalu MERENDAHKAN maruah ADMIN!
Admin TAK pernah MEMBENCI!!

TAPI bila ADMIN dah MEMBENCI!!
ADMIN AKAN MEMBENCI SELAMA-LAMANYA..
tak kisahlah misalnya suatu hari nanti kami berbaik admin mungkin
TAK BOLEH MELUPAKAN PENGHINAAN DIA TUE!!

ikhlas kata-kata luahan dari hati admin..
salam... 

11 comments:

  1. xpe banyakkan bersabar ;D
    tiada org yg dilahirkan sempurna, just anggap hinaan dia sebagai satu cabaran kan? ^^

    Tulisan blog kita sama hak2 xD
    bila tgk blog lain pakai tulisan ni jgak tetiba rasa cantik plak ;P

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke... ngasih.. hahah.. give me 5 kit..

      Delete
  2. kesabaran itu penting dalam kehidupan kita.. IMAN itu jaga..

    ReplyDelete
  3. AZURA
    >>sabar-sabar

    ReplyDelete
  4. AFIQ>> biasalah manusia kan.. sifat dengki tue memang sentiasa ada dlm dri mereka..

    ReplyDelete
  5. sabar yer..~~

    nk share satu benda ni..pernah sy terbaca sesuatu ni..ayat nye mcm ni.. "mcm mana kesbrn kite boleh ada batasnye sedangkan Allah hanya menguji hambanya sesuai dgn kemampuannya.."..biler fikir2 balik..ha'a..kan..tp mcm mne pun ktw tetap akn rase mcm tu kan..btw, ape y perlu ktw buat..tingkat keimanan ktw pd Allah..insyaallah..Allah tolong kite..Allah uji kite sbb dia nk kite sntiasa mntx tolong kat dia..so,ktw akn mkin rapat dgn dia..kan..xD

    [ni perinngatan tok dirisendiri jugak sbb sy pun selalu je rasa nak marah bile org buat mcm tu..hee..xD]

    ReplyDelete
  6. hehehe.. terima kasih aisyah... :)

    ReplyDelete
  7. buat tak reti je admin.. admin pandang muka dia pas tue admin blah.. hish.. kalau sye lah.. dah lama makan kaki owg tue.. hahaha
    just kidding to make u happy.. :D

    ReplyDelete